piątek, 12 grudnia 2008

Pragnę przedstawić opis podróży mojego kolegi, który odbył niesamowitą podróż do Egiptu i zechciał podzielić się ze mną swoimi opowieściami i wrażeniami.

EGIPT – Podróż do kraju przodków…
Magic Life Sharm El Sheikh Imperial
Miejsce:
Egipt / region Sharm el Sheikh / Nabq Bay
Kategoria:
***** (5) - przy plaży
Wyżywienie: All Inclusive
Udogodnienia: basen odkryty, udogodniania dla rodzin z dziećmi, dostęp do Internetu
Położenie
Do Sharm el Sheikh ok. 29 km, do lotniska ok. 10 km.
Plaża
Piaszczysto-żwirowa w Nabq Bay, przy hotelu. Przy brzegu (miejscami do 300 m w głąb morza) koralowce. Dojście do wody pomostem o długości 240 m, co umożliwia pływanie poza rafą.
Zakwaterowanie
Rozległy teren z budynkiem głównym i dwunastoma 3-piętrowymi budynkami. Posiada łącznie 521 pokoi..
Na przełomie lipca i sierpnia 2008 roku byłem wraz z siostrą przez tydzień w Egipcie. Byliśmy zakwaterowani w hotelu Magic Life, jednym z najlepszych w tym regionie. Drugiego dnia pobytu zwiedziliśmy klasztor św.Katarzyny lecz nie weszliśmy na górę Mojżesza ponieważ wiąże się to z kilkugodzinną wspinaczką po kamiennych schodach w środku nocy, a więc jest to wyzwanie tylko dla najbardziej zahartowanych osób, które kochają pokonywać własne słabości…
Innego dnia wybraliśmy się na krótką wycieczkę do Kairu. Byliśmy w Muzeum Egipskim, w miejscu gdzie wyrabiany jest papirus, odbyliśmy rejs po Nilu a na sam koniec obejrzeliśmy piramidy w Gizie. Gdyby nie ciągłe nagabywanie arabskich sprzedawców do kupna upominków z pewnością wrażenia z podróży byłyby znacznie efektowniejsze.
Obsługę hotelową, wyposażenie oraz jedzenie oceniamy bardzo dobrze. I jeszcze krótka przestroga dla tych, którzy wybierają się do Egiptu – unikajcie picia napojów, drinków z lodem, gdyż używana jest do tego niezbyt czysta woda z tutejszych źródeł. Dzięki piciu wyłącznie butelkowanej wody mineralnej uniknąłem z siostrą popularnego zatrucia - ,,klątwy Faraona”. To były moje najciekawsze wakacje w życiu!